ЗДО №7, ЗДО №7 "Ромашка" м. Хмільника, Хмільник
Вінницька область, Хмільницький район

Стратегія розвитку

СХВАЛЕНО                                                                 ЗАТВЕРДЖУЮ

педагогічною радою                                                   Директор ЗДО №7 (ясла-садок)

 ЗДО №7 «Ромашка»                                                  комбінованого типу «Ромашка»                                     

протокол №4 від 25.08.2022 р.                                  м. Хмільника    

                                                                                        ___________________М.Касинюк         

 

    СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ

 

«Заклад дошкільної освіти  № 7

м. Хмільника»

на 2022-2027 роки

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Хмільник

2022р.

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

ВСТУП……………………………………………………………………….........3

РОЗДІЛ І. SWOT- АНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ КЗ «ЗДО № 7 » . . ……...4

  1.  Інформація про заклад дошкільної освіти……………………………….4
  2. Установчі документи закладу дошкільної освіти ……………………….4
  3.  Проєктна потужність закладу дошкільної освіти……………………….4
  4.  Перелік приміщень закладу дошкільної освіти………………………….5
  5.  Матеріально-технічне забезпечення…………………………………...…5
  6.  Аналіз  статистичних  даних  складу  педагогічного  колективу………5

    1.7. Рівень методичної роботи…………………………………………………6

    1.8. Напрями діяльності закладу дошкільної освіти…………………………7

  1.  Організація освітнього процесу…………………………………………..7
  2. Взаємодія з батьками та громадськістю……………………………….8
  3. SWOT- аналіз діяльності закладу дошкільної освіти в таблицях…….9

РОЗДІЛ ІІ. МЕТА, ЗАВДАННЯ, ПРИНЦИПИ РОБОТИ ………………..13

  •   ІІІ. ОРГАНІЗАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ……………………….14 
  • ІV. ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНЕ ТА РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ……………………………...……………………….………14

РОЗДІЛ  V. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ……………………………………14

РОЗДІЛ VІ. КОНТРОЛЬ ЗА ВИКОНАННЯМ …...….…………………….15

РОЗДІЛ  VІІ. ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ …………………………….………….15

7.1. Якісна дошкільна освіта...................................................................15

7.2. Мистецько-творча діяльність…………………………………………   16

7.3. Безпека життєдіяльності………………………………………………...17

7.4. Кадрове забезпечення закладу………………………………………….19

7.5. Методична робота……………………………………………………….19

7.6. Адміністративно-господарська  діяльність……………………………20

7.7. Перспективний план основних завдань закладу дошкільної освіти…22

7.8. Перспективний план реалізації річних завдань через різні форми методичної роботи в ЗДО…………………………………………...…………..24

                                                                                                 

 

 

ВСТУП

 

Реформування соціально-економічної і політичної систем розвитку України припускає багатофункціональну перебудову всіх сфер діяльності, в тому числі, і в освіті, яка потребує змін в організації та змісті сучасного педагогічного процесу.

Стратегія розвитку закладу дошкільної освіти визначає основні напрями, пріоритети, завдання та їх реалізацію засобами кадрової, соціальної політики, управлінням і фінансуванням, структурними і змістовними змінами в розвитку навчальної системи ЗДО.

Планування розвитку навчальної системи закладу дошкільної освіти до 2025 року зумовлено необхідністю кардинальних змін, спрямованих на підвищення якості і конкурентоспроможності закладу освіти, вирішення стратегічних завдань, що стоять перед колективом закладу в нових економічних і соціокультурних умовах.

Дошкільна освіта – це стратегічний ресурс для всебічного розвитку дитини та забезпечення її національних інтересів, а також зміцнення авторитету та іміджу закладу, де створені умови для самореалізації кожної особистості.

Враховуючи основні положення Національної доктрини розвитку освіти, увага педагогів все більш фокусується на створенні моделі закладу дошкільної освіти, як відкритої цілеспрямованої соціальної системи, яка використовує в своїй діяльності загальні закономірності сучасного менеджменту.

Визнання необхідності свідомого управління змінами, їх передбачення, регулювання, пристосування до зміни зовнішніх умов, прискорює процес оновлення діяльності в ЗДО. Тому питання суттєвих змін до деяких підходів до планування діяльності закладу освіти потребує значного корегування. Потребує оновлення навчальної бази закладу, поширення використання інтерактивних форм впливу на педагогічний процес; організація навчання дітей за методиками та технологіями, які активізують розумову діяльність і творчо організовують освітній простір.

На сучасному етапі плідна співпраця усіх учасників освітнього процесу набуває найактуальнішого змісту, насамперед по створенню та оптимізації гармонійного розвивального середовища для дорослих і дітей.

Стратегія забезпечення якості освітньої діяльності закладу дошкільної освіти визначає стратегічні пріоритети розвитку установи, започатковує організаційні шляхи її реалізації, обґрунтовує ресурсні потреби. Вона скеровує учасників освітнього процесу до реалізації ціннісних пріоритетів , особистості, суспільства та держави на засадах європейських вимірів якості освіти.

Стратегія спрямована у площину цінностей особистісного розвитку, варіативності і відкритості закладу дошкільної освіти, зумовлює модернізацію факторів, від яких залежить якість освітнього процесу, зміст, методи, форми навчання і виховання, система контролю і оцінювання, управлінські рішення, взаємовідповідальність учасників освітнього процесу.

Стратегія розвитку освітньо-виховної системи ЗДО визначає основні напрями, пріоритети, завдання та їх реалізацію засобами кадрової, соціальної політики, управлінням і фінансуванням, структурними і змістовними змінами в розвитку освітньо-виховної системи ЗДО.

Значного поліпшення потребує оновлення навчальної бази закладу, використання інтерактивних форм впливу на педагогічний процес; організація навчання дітей за методиками та технологіями, які активізують розумову діяльність і творчо організовують освітній простір. Вважаємо, що на сучасному етапі слід приділяти особливу увагу і реалізації оновлених завдань, змісту співпраці педагогів і батьків, створенню умов оптимізації цього процесу.

Тому Стратегія  визначає мету та завдання розвитку закладу дошкільної освіти на 2022-2027 роки, передбачає комплекс заходів, спрямованих на їхню реалізацію та досягнення очікуваних результатів, дає змогу розгорнуто бачити перспективи, узгоджувати їх із досягненнями,  в єдиній площині переглядати уже зроблене, враховуючи новинки, що обов’язково з’являтимуться у дошкільній методиці.

 

РОЗДІЛ І. SWOT-АНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ  ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ № 7 ХМІЛЬНИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»

 

В основу методології аналізу діяльності закладу дошкільної освіти покладена теорія М. Портера про конкурентоспроможність організації у власній галузі. Процес SWOT-аналізу на основі діяльності  «ЗДО №7(ясла-садок) комбінованого типу «Ромашка»  м. Хмільника, базується на системі блоків питань, а саме: організація освітнього процесу, інноваційна діяльність, кадрова політика, управління персоналом, управління маркетингом, фінансування, модернізація матеріально-технічної бази.

Інформаційно-аналітична довідка

про діяльність закладу дошкільної освіти   № 7(ясла-садок) комбінованого типу «Ромашка» міста Хмільника»

  1. 1. Інформація про заклад дошкільної освіти:
    1. 1. Повна назва, тип, форма власності: Заклад дошкільної освіти№7 (ясла-садок) комбінованого типу «Ромашка» м. Хмільника
    2.  2. Юридична адреса: 22000 м. Хмільник, вул. Чорновола В'ячеслава,79,  тел. 2-27-26;

1.1.3. Електронна адреса: e-mail: maya7dnz@ukr.net

1.2. Установчі документи закладу дошкільної освіти:

1.2.1. Статут закладу дошкільної освіти №7 (ясла-садок) комбінованого типу «Ромашка» Хмільницької міської ради затверджений рішенням Хмільницької міської ради № 531 від31.10.2013 р;

1.2.2. Свідоцтво про державну атестацію:  №001298

Довідка про включення до єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, видана Державним комітетом  статистики України АБ №730805 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) від 03.12.2013 р.;

1.2.3. Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань № 187242452131. Ідентифікаційний код юридичної особи 26244900

  1. 1.3Проєктна потужність закладу дошкільної освіти:
    1. Заклад розрахований на 160 місць. Наповнюваність закладу дошкільної освіти - 150 дітей.
    2. ЗДО працює за 10.5-годинним режимом.
    3. Всього 7 груп.   Групи комплектуються за віковим принципом:

            -  1 група для дітей раннього віку;

            -  6  груп для дітей дошкільного віку.

Одна з груп логопедична, для дітей з порушенням мовленнєвого розвитку

Досягнення: відкрито інклюзивну групу для дитини з синдромом Дауна.

1.4. Перелік приміщень закладу дошкільної освіти: наявність 7 групових приміщень, музично-фізкультурна зала, харчоблок, пральні та костелянки; кабінетів директора закладу, медичного та методичного кабінетів.  

Утримання та влаштування будівлі та території закладу відповідає санітарним нормам устрою й утримання закладів дошкільної освіти. Технічний стан будівлі задовільний.

1. Матеріально-технічне забезпечення

 Матеріально-технічне забезпечення закладу дошкільної освіти задовільне. За бюджетні кошти  придбано протипожежний інвентар, вогнегасники.   

Придбано: жалюзі, меблі для кухні.

Обладнано:

 На майданчиках облаштовані пісочниці, доріжка здоров’я, малі ігрові форми.

Досягнення: створено комфортні умови перебування дітей у закладі дошкільної освіти, значно покращилася його матеріально-технічна база та естетичне оформлення.

Проблеми: потрібно здійснити капітальний ремонт: альтанок,

вуличного покриття, встановити-громовідвід, пожежну сигналізацію.

1.6. Аналіз  статистичних  даних  складу  педагогічного  колективу

Кількість працівників відповідно – 38 осіб, з них:

педагогічні працівники – 19;

обслуговуючий   персонал – 19.

Вакансії – практичний психолог, логопед.

Плинність кадрів – низька.

Якісний склад педагогічного колективу:

Очолює заклад дошкільної освіти директор  Касинюк Майя Анатоліївна, 1984 р.н., освіта –  повна вища, за фахом вихователь дітей дошкільного віку, організатор дошкільного виховання, викладач психолого - педагогічних дисциплін у ВНЗ 1-2 рівня акредитації.

 вихователь дитячого садка,  загальний педагогічний стаж 39.5 років, в даному закладі на посаді завідувача працює з  2007 року.

Вихователь-методист: Юстименко Людмила Леонідівна, 1965 р.н., освіта -  середня-спеціальна, за фахом музичний керівник дошкільного закладу, вчитель музики, загальний педагогічний стаж 38,5 років, в даному закладі на посаді вихователя-методиста працює з 2007 року.

Педагогічних працівників   усього – 19.

З них:                 

директор ЗДО – 1

вихователь-методист – 1

вихователів – 14

керівників музичних – 1

інструктор з фізичного виховання – 1 

асистент вихователя - 1

 

За освітою:

з повною вищою освітою – 10

з базовою вищою освітою – 1

з середньою спеціальною - 8

За результатами атестації:

«спеціаліст вищої категорії» – 1

«спеціаліст I  категорія» – 2

«спеціаліст II  категорія» – 1

«спеціаліст» – 7

«впо» - 8

За педагогічним стажем:

до 3-х років -0

з 3 до 8 років – 2

з 8 до 18 років – 6

після 18 років – 11

Досягнення: одному вихователю за результатами атестації встановлено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», двом вихователям за результатами атестації встановлено кваліфікаційну категорію «спеціаліст I категорії».

 Проблеми: необхідно отримати фахову освіту 4-м вихователям; не всі педагоги володіють комп’ютером відповідно до сучасних вимог.

 

1.7. Рівень методичної роботи

Методична робота в закладі дошкільної освіти відповідає структурі  і вимогам МОН України  про організацію роботи з педагогічними кадрами: впроваджуються масові (педради, педагогічні читання, семінари, методичні об’єднання), групові (семінари-практикуми, психолого-педагогічні тренінги,  творчі, групи) та індивідуальні (консультації, тестування, анкетування, самоосвіта, до курсові та після курсові завдання) форми методичної роботи. Широко використовуються традиційні та інтерактивні форми, особливо під час проведення педагогічних рад, загальних та групових батьківських  зборів: проблемний стіл, мозковий штурм, майстер-класи, дискусії, диспути, ділові ігри тощо.

Робота  з педагогічними кадрами проводиться на діагностичній основі.

В закладі створені належні умови для підвищення професійного рівня та формування інноваційної компетентності педагогів. Поєднання колективних, групових та індивідуальних форм методичної роботи сприяє  росту фахової майстерності педагогів.

Досягнення: на базі закладу проводяться  семінари та методичні об’єднання для керівників закладів дошкільної освіти, вихователів; педагоги закладу беруть активну участь у міських методичних заходах.  Варто зазначити, що участь в таких заходах сприяла  підвищенню іміджу закладу дошкільної освіти в системі закладів міста.

Проблеми: вдосконалення потребує методична робота щодо підвищення рівня володіння педагогами  комп’ютером.

1.8. Напрями діяльності закладу дошкільної освіти

Діяльність закладу дошкільної освіти спрямована на  забезпечення якісної і доступної освіти, гармонійного та різнобічного розвитку дитини дошкільного віку, створення в умовах закладу розвивального життєвого простору для формування життєвих компетентностей вихованців відповідно Базового компоненту дошкільної освіти,  Програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», створення умов для забезпечення наступності між дошкільною ланкою та початковою школою.           

 Пріоритетним напрямком діяльності закладу є художньо-естетичний розвиток дошкільників. Заклад має матеріально-технічну базу, яка повністю забезпечує  умови для художньо-продуктивної  діяльності дошкільників та забезпечення їх творчого  розвитку.       

1.9. Організація освітнього процесу

         Заклад дошкільної освіти працює за  Програмою розвитку  дитини дошкільного віку  «Українське дошкілля».

Досягнення: розроблено схему календарного планування за режимними моментами, перспективно-тематичне планування освітньої діяльності за  Програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». В освітній процес втілено особистісно орієнтований, компетентнісний, діяльнісний та інтегрований підхід до навчання.

В результаті діагностики готовності дітей до навчання в школі, опитування батьків, вчителів початкових класів, що працюють з випускниками закладу дошкільної освіти №7 (ясла-садок) «Ромашка», виявлено достатній і високий рівень компетентності дітей.

Проблеми:

  • належну увагу потрібно приділити інтелектуальному розвитку дітей;
  • недостатнє використання можливостей гри для збалансованого розвитку дошкільнят, формування їх життєвої компетентності, реалізації власного природного потенціалу, індивідуалізації особистісного становлення;
  • створення мовленнєвого середовища, сприятливих умов для      активізації комунікативної, художньої, музичної, ігрової та пізнавальної       активності дітей;
  • забезпечення соціального партнерства, психологічної підтримки сім'ї в контексті підготовки дітей дошкільного віку до навчання у НУШ;
  • необхідно  продовжити роботу щодо створення єдиного освітнього простору закладу дошкільної освіти та родини, об’єднаних загальним спрямуванням залученням усіх учасників освітнього до творчої діяльності. 

1.10. Взаємодія з батьками та громадськістю

Діє рада закладу дошкільної освіти.

Форми співпраці з батьками

В закладі організовано роботу:

  • Відповідно до плану роботи ЗДО регулярно проводяться загальні та групові батьківські збори, консультації, бесіди,  тренінги для батьків тощо.

Досягнення:

- батьки активно цікавляться організацією життєдіяльності дітей в закладі дошкільної освіти, освітнім процесом(участь в святах, спільних з дітьми виставках, конкурсах); участь батьків в ремонтних роботах, по облаштуванню території..

Проблеми:

  • недостатній рівень забезпечення партнерства, взаємодії між педагогами, батьками та дітьми;
  •  рівень знань батьків щодо особливостей психологічного розвитку дітей, володіння способами та формами  взаємодії з дітьми.

1.11.   SWOT- аналіз діяльності закладу дошкільної освіти в таблицях

SWOT-аналіз сильних і слабких сторін

Напрямок діяльності

 

Потенційні внутрішні переваги

Потенційні внутрішні недоліки

Організація освітнього процесу

  1. Гнучкість, диференціація педагогічного процесу
    Високоякісне навчання, виховання дітей дошкільного віку.
    Висока мотивація освітнього процесу.
  2. Чітке календарне, перспективне планування освітнього процесу.
  3. Професійна готовність педагогів до впровадженням ІКТ-технологій в освітній процес.

1.Впровадження в    освітній процес державного стандарту дошкільної освіти – Базового компоненту дошкільної освіти (2021 р.).

2. Відповідність навчально-методичної бази сучасним вимогам.

3.Забезпечення наступності у роботі закладу дошкільної освіти та початкової школи.

4.  Недостатню увагу приділено інтелектуальному розвитку дошкільників,  використанню можливостей гри для збалансованого розвитку дошкільнят, формування їх життєвої компетентності, реалізації власного природного потенціалу, індивідуалізації особистісного становлення,

створення мовленнєвого середовища, сприятливих умов для активізації комунікативної, художньої, ігрової та пізнавальної активності дітей.

5. Необхідно  продовжити роботу щодо створення єдиного освітнього простору закладу дошкільної освіти та родини, об’єднаних загальним спрямуванням залученням усіх учасників освітнього до мистецько-творчої діяльності.

  • 6.Розбудова внутрішньої    системи забезпечення якості освіти;

 

Інноваційна діяльність

  1. Вивчення та впровадження інноваційних технологій.


 

  1. Відсутність фінансування для широкого впровадження та використання інноваційних технологій, альтернативних методик.
  2. Недостатній рівень інформаційно-комунікаційної  культури педагогів та вихованців.

 

Кадрова політика, управління персоналом

  1. Ефективний менеджмент, перевага демократичного стилю спілкування.
  2. Достатній рівень професійної компетентності персоналу
  3. Моральна і психологічна згуртованість колективу.
  4. Чіткість в розподілі обов’язків.

 

1.Необхідність в додаткових штатних одиницях (хореографа, логопеда, психолога).

Взаємодія з батьками

  1. Здійснення педагогічної просвіти батьків.

 

  1. Використання у роботі з батьками сайту ЗДО, спільноти-Facebook, закритих Vіber-груп

 

  1. Недостатній рівень забезпечення партнерства, взаємодії між педагогами, батьками та дітьми.
  2. Рівень знань батьків щодо особливостей фізичного та психічного розвитку дітей, володіння способами та формами  взаємодії з дітьми.
  3. Розширення спектру використання комплексу інтернет-сервісів у роботі з батьками.
  4. Недостатня популяризація діяльності ЗДО у засобах масової інформації

 

Фінансування

  1. Наявність  бюджетного  фінансування.
  1. Бюджетне фінансування в повному обсязі для поповнення матеріально-технічної бази.

 

 

Модернізація матеріально-технічної бази

  1. Наявність музично-спортивної зали
  2. Оновлення розвивального середовища в групових кімнатах ЗДО.

 

 

  1. Відсутність окремої спортивної зали
  2. Відсутність художньо-театральної студії
  3. Відсутність «Ресурсної кімнати» для здійснення корегувально-розвиткової роботи .

Освітнє середовище закладу освіти

вільне від будь-яких форм насильства та дискримінації

  1. Створення психологічно-комфортного середовища для вихованців, їхніх батьків та педагогічних працівників та організовувати освітній процес на принципах партнерства, взаємодії та недискримінації.
  2. Взаємодія з органами та службами щодо захисту прав дітей, правоохоронними органами, у тому числі залучення їх до заходів із запобігання боулінгу, іншому насильству
  3. Оприлюднення правил поведінки учасників освітнього процесу, що забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод людини.

 

1. Організувати роботу психологічної служби, у тому числі для психологічного супроводу учасників освітнього процесу, які вчинили боулінг, стали його свідками  або постраждали від боулінгу чи іншого насильства

Створення позитивного іміджу ЗДО

  1. Позитивний імідж закладу дошкільної освіти в місті.

 

  1. Впровадження  в практику роботи закладу методів та засобів ІКТ та комп’ютерно-орієнтованих технологій.

 

Фінансування розробки засобів ІКТ для дітей дошкільного віку.

 

Аналіз сприятливих можливостей та загроз для

 «Закладу дошкільної освіти №7 Хмільницької міської ради»

 

Можливості

 

Загрози

1. Високий професійний рівень  працівників та якості послуг.

3.Підвищення рівня конкурентоспромож-ності закладу

 

1.Зростання темпів інфляції.

2. Зміни в потребах споживачів.

 

РОЗДІЛ  ІІ. МЕТА, ЗАВДАННЯ, ПРИНЦИПИ РОБОТИ

Виходячи з SWOT – аналізу ми виробили мету та Стратегію  «ЗДО №7(ясла-садок) комбінованого типу «Ромашка» міста Хмільника» (якісно визначений напрям розвитку), які ґрунтуються на можливостях закладу, сильних сторонах, нейтралізують перешкоди та слабкі сторони.

 Мета стратегії: забезпечення подальшого розвитку закладу дошкільної освіти, як повноцінного освітнього простору для розвитку, навчання і виховання  дітей дошкільного віку з максимальним урахуванням при цьому їх природних особливостей та обдарувань; вдосконалення механізмів управління закладом; виявлення та впровадження прогресивних ідей, новітніх освітніх методик, альтернативних технологій; формування в дошкільників  мистецько-творчих навичок; створення безпечних і комфортних умов для вихованців та працівників закладу дошкільної освіти; зміцнення матеріально-технічної бази.

Стратегія визначає пріоритетний напрямок розвитку  «ЗДО № 7(ясла-садок) комбінованого типу «Ромашка»  міста Хмільника» – художньо-естетичний.

Основні завдання Стратегії:

  • створення належних умов для функціонування освітнього закладу, який забезпечує всебічний та гармонійний розвиток кожної дитини;
  • створення умов для забезпечення художньо-естетичного розвитку  дошкільників;
  • підвищення ефективності мистецько-творчої (художньо-продуктивної, музичної, театралізованої) діяльності;
  • забезпечення безпечних умов навчання і виховання дошкільників;
  • здійснення особистісно-орієнтованого підходу у становленні цілісної особистості дошкільника шляхом впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик;
  • удосконалення нормативно-правового, науково-методичного, фінансово-економічного забезпечення, орієнтованого на впровадження інклюзивного навчання;
  • удосконалення професійної компетентності педагогів, як в умовах закладу дошкільної освіти, так і в системі підвищення кваліфікації;
  • надання кваліфікованої допомоги дитині у формуванні вмінь та навичок, необхідних для навчання в школі;
  • створення оновленого відповідно до вимог часу програмно-методичного забезпечення закладу;
  • забезпечення соціального партнерства, оптимізації співпраці з батьківською громадськістю, психологічної підтримки сім'ї;
  • модернізація матеріально-технічної бази закладу.

    Принципи роботи:

  • нормативності (у роботі керуватися основними нормативними документами);
  • динамічності (передбачає оперативне реагування на зміни в освітньому середовищі);
  • комплексності (передбачає рівноцінну реалізацію усіх завдань, які стоять перед закладом дошкільної освіти);
  • колективної та особистісної відповідальності за процес і результати діяльності закладу;
  • рефлексії (на раціональному рівні це надасть можливість конструктивно аналізувати зроблене, на емоційному – зберігати та поглиблювати емоційно-творчу атмосферу в колективі).
  • ІІІ. ОРГАНІЗАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Для виконання завдань, визначених стратегією розвитку, розроблено комплекс заходів, що відображені у розділах:

  1.  Якісна дошкільна освіта
  2. Мистецько-творча діяльність
  3. Безпека життєдіяльності
  4. Кадрове забезпечення
  5. Методична робота
  6. Адміністративно-господарська робота

 

РОЗДІЛ ІV. ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНЕ ТА РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ

  1. Бюджетне фінансування
  2.  Позабюджетне фінансування
  3. Цільові кошти

 

РОЗДІЛ V. ОЧІКУВАННІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНЯ СТРАТЕГІЇ

Основними результатами розвитку закладу дошкільної освіти будуть системні позитивні зміни, зокрема:

  • оновлення змісту дошкільної освіти;
  • мистецько-творчий розвиток дитини;
  • вміння і бажання дитини створюва­ти свої оригінальні твори традиційними і нетрадиційними засобами зображуваль­ної діяльності.
  • підвищення рівня професійної підготовки вихователів з формування пізнавальної діяльності та мовленнєвої компетентності дошкільника;
  • раціональне використання інноваційних технологій та ідей передового досвіду, що сприятимуть підвищенню якості знань дошкільників;
  • формування вмінь та навичок, необхідних для навчання в НУШ;
  • активна участь громадськості, батьків у  формування освітньої політики закладу;
  • зміцнення матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти.

 

 

РОЗДІЛ VІ.  КОНТРОЛЬ ЗА ВИКОНАННЯМ СТРАТЕГІЇ

Контроль здійснюється у процесі моніторингу виконання річного плану роботи закладу. Наслідки цього контролю заслуховуються в робочому порядку у формі звіту керівника перед колективом та батьківською громадою (щорічно в травні-червні) та в серпні на засіданні педагогічної ради. Загальний контроль за виконанням стратегії покладається на  директора.

На початку кожного навчального року, при складанні плану роботи закладу та планів  освітньої роботи, буде враховуватись корекція завдань передбачених стратегією розвитку ЗДО, відповідно до нових вимог дошкільної освіти.

РОЗДІЛ VІІ.  ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ 

7.1 Якісна дошкільна освіта

Мета:

  • забезпечення доступності здобуття дошкільної освіти;
  • забезпечення підготовки дітей до подальшого успішного навчання в НУШ;
  • удосконалення форм взаємодії закладу дошкільної освіти з батьками та громадськістю.

№ з/п

Зміст заходів

Термін виконання

Виконавець

1. Проєктна потужність

1.1

Сприяти оновленню та ремонту дитячих альтанок

2027

Директор ЗДО

2. Якість та доступність дошкільної освіти

2.1

Забезпечувати реалізацію Закону України «Про дошкільну освіту» у частині забезпечення обов’язковості здобуття дошкільної освіти дітьми п’ятирічного віку

2022-2027

Директор ЗДО

2.2

Створити належні умови  для обов’язкового здобуття дітьми 5-річного віку дошкільної освіти

2022-2027

Директор

ЗДО

2.3

Здійснювати зарахування дітей до закладу дошкільної освіти за бажанням батьків

2022-2027

Директор

ЗДО

2.4

Забезпечувати системну організаційно-методичну та роз’яснювальну роботу серед працівників щодо забезпечення права на освіту дітям з особливими потребами

2022-2027

Директор

ЗДО

2.5

Забезпечити умови ефективної реалізації Базового компоненту дошкільної освіти

2022-2027

Директор

ЗДО

2.6

Впроваджувати в освітній процес інноваційні педагогічні та інформаційно-комунікаційні технології

2022-2027

педагоги ЗДО

2.7

Впроваджувати  нетрадиційні техніки малювання 

2022-2027

Педагоги ЗДО

       

2.8

Здійснювати аналіз результатів і динаміки освітніх  досягнень вихованців

2022-2027

педагоги ЗДО

2.9

Оцінювати навчальні досягнення вихованців з метою виявлення творчих та обдарованих дітей

2022-2027

педагоги ЗДО

 

7.2 Мистецько-творча діяльність

Мета:

  • Гармонійний розвиток особистості;
  • формування ціннісного ставлення до краси, загальної культури, що є основою моральності, а також творчого підходу до життя.

№ з/п

Зміст заходів

Термін виконання

Виконавець

 

1.1

Впровадження в освітній процес інноваційних технологій, методик та ППД

2022-2027

Педагоги

1.2

Впроваджувати в практику роботи нетрадиційні техніки малювання

2022-2027

Педагоги

1.3

Ознайомлювати дітей з творами мистецтва відомих українських та місцевих художників

2022-2027

педагоги

1.4

Відвідувати виставки,  кінотеатр, екскурсії до музею

2022-2027

педагоги

1.5

Організувати  гурткову роботу з дітьми дошкільного віку

2022

педагоги

вихователь-методист

1.6

Удосконалити роботу з театральної діяльності (виготовлення декорацій, одягу для ляльок)

2022-2027

 

педагоги

муз.кер.

костелян.

1.7

Продовжувати вдосконалювати музичні індивідуальні здібності дошкільників

2022-2027

музичний керівник

1.8

Придбати LEGO-конструктор для використання в освітньому процесі

2022-2027

Директор ЗДО

1.9

Вдосконалити роботу з обдарованими дітьми

2022-2027

педагоги

1.10

Створити комфортні умови для розвитку творчих здібностей дітей з особливими освітніми потребами

2022-2027

вихователь-методист, педагоги

ас.виховат.

1.11

Робота з батьківським колективом. Проведення майстрів-класів, круглих столів з художньо-продуктивної діяльності. Участь батьків в спільних з дітьми виставках творчих робіт

2022-2027

вихователь-методист

педагоги

батьки

1.12

Проводити з педагогами закладу  теоретичні та методичні засади з формувань мистецької компетентності

 

2022-2027

Директор ЗДО

вих.метод.

1.13

Проводити діагностування дітей дошкільного віку з мистецько-творчої компетентності

2022-2027

педагоги

муз.керів.

 

7.3 Безпека життєдіяльності

Мета:

  • створювати безпечні умови для перебування дітей в закладі дошкільної освіти;
  • проводити роботу щодо профілактики та запобіганню дитячого травматизму;
  • навчати дітей правилам та нормам безпечної поведінки у довкіллі.

№ з/п

Зміст заходів

Термін виконання

 

Виконавець

1.1

Забезпечити належні санітарно-гігієнічні умови в закладі дошкільної освіти для догляду, виховання, навчання та розвитку дітей

2022-2027

Директор

ЗДО

1.2

Забезпечити розробку і виконання закладами освіти комплексу заходів з охорони праці та правил безпеки.

 

2022-2027

Директор

ЗДО

1.3

Проводити навчання працівників з охорони праці та безпеки життєдіяльності

 

2022-2027

відповідальні особи

1.4

Направляти раз на три роки на навчання відповідальних за пожежну безпеку та ЦЗ

 

2022-2025

Директор

ЗДО

1.5

Щорічно проводити перевірку захисного заземлення, опору ізоляції, засобів індивідуального захисту

 

2022-2027

завідувач господарства

1.6

Щорічно проводити перевірку, перезарядку засобів пожежогасіння

2022-2027

завідувач господарства

1.7

Здійснювати санітарно-технічну розчистку зелених насаджень та зрізування аварійних дерев

2022-2027

завідувач господарства

1.7

Проводити профілактичні бесіди з безпеки життєдіяльності

 

2022-2027

Директор

ЗДО

1.9

Провести атестацію робочих місць за умовами праці (1 раз на п’ять років):

  • працівники харчоблоку, пральні.

 

2022-2027

Директор

ЗДО

1.10

Забезпечити проведення планових медичних профілактичних оглядів працівників закладу

 

2022-2027

Директор

 ЗДО

1.11

Проводити тематичні тижні знань безпеки життєдіяльності та безпеки дитини

 

2022-2027

вихователь-методист

7.4 Кадрове забезпечення закладу

Мета:

  • оптимізація кадрового забезпечення закладу дошкільної освіти;
  • оновлення змісту і форм професійної діяльності педагогічних працівників;
  • підготовка та підтримка компетентного педагога.

№ з/п

Зміст заходів

Термін виконання

Виконавець

1.1

Забезпечувати 100% володіння педагогічними працівниками закладу дошкільної освіти комп’ютерною технікою

2022-2027

Директор ЗДО

1.2

Забезпечувати реалізацію Закону України «Про дошкільну освіту» у частині забезпечення обов’язковості здобуття дошкільної освіти дітьми п’ятирічного віку. Здійснювати атестацію педагогічних працівників відповідно до Типового положення про атестацію

2022-2027

Директор

ЗДО

1.3

Забезпечувати обов’язкове проходження педагогічними працівниками закладу курсової підготовки у між атестаційний період відповідно до перспективного плану 

2022-2027

Директор, вихователь-методист

ЗДО

1.4

Забезпечувати дотримання чинного законодавства щодо надання в повному обсязі гарантій і компенсацій працівникам закладу, які направляються для підвищення кваліфікації з відривом від виробництва

2022-2027

Директор

ЗДО

1.5

Забезпечити виконання до курсових та після курсових завдань

2022-2027

вихователь-методист

7.5  Методична робота

Мета:

  • створення сприятливих умов для підвищення професійного рівня, педагогічної майстерності, творчої ініціативи та самовдосконалення педагогічних працівників;
  • надання методичної допомоги педагогічним працівникам щодо організації освітньої роботи з дошкільниками;
  • навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в закладі дошкільної освіти
  • впровадження інноваційних методик, технологій, програм, ППД в практику роботи з метою забезпечення ефективності освітнього процесу.

№ з/п

Зміст заходів

Термін виконання

Виконавець

1.1

Впроваджувати систему методичних заходів, спрямованих на розвиток професійної компетентності, творчих можливостей педагогів

2022-2027

Директор ЗДО вихователь-методист

1.2

Створювати умови для поповнення та використання педагогічними працівниками закладу методичного фонду літератури, методичних матеріалів, інтернет-ресурсу

2022-2027

вихователь-методист

1.3

Надавати методичну допомогу педагогічним працівникам щодо підвищення  професійної, підготовки та проведення освітнього процесу з дітьми, співпраці з батьками вихованців

2022-2027

вихователь-методист

1.4

Залучати педагогів до вивчення та впровадження інноваційних педагогічних технологій, методик, програм, ППД

2022-2027

вихователь-методист

1.5

Забезпечувати якісний моніторинг стану освітньої діяльності педагогічних працівників

2022-2027

вихователь-методист

1.7

Постійно оновлювати відповідно до сучасних вимог навчально-методичне забезпечення освітнього процесу

2022-2027

вихователь-методист

1.8

Працювати над поширенням серед батьків психолого-педагогічних знань

2022-2027

вихователь-методист

 

7.6  Адміністративно-господарська  діяльність

 

Мета:

  • створення комфортних умов перебування дітей у закладі;
  • поліпшення умов облаштування та утримання будівлі закладу та прибудинкових територій;
  • забезпечення раціонального, ефективного та цільового використання коштів;
  • забезпечення системного підходу до державно-громадського управління ЗДО;
  • удосконалення та ефективне використання єдиного інформаційного  середовища дошкільної освіти та закладу.

№ з/п

Зміст заходів

Термін виконання

Виконавець

1.Модернізація матеріально-технічного стану закладу та фінансове забезпечення

1.1

Сприяти оновленню покрівлі альтанок

2022-2027

завідувач господарства

1.2

Сприяти оновленню твердого інвентарю

2022-2027

завідувач господарства

1.3

Сприяти оновленню м’якого інвентарю

2022-2027

завідувач господарства

1.4

Сприяти оновленню фізкультурно-оздоровчого та  спортивного інвентарю у всіх вікових групах

2022-2027

завідувач господарства

1.5

Підтримувати в належному інженерно-технічному стані будівлі, здійснювати поточний ремонт  приміщень, санвузлів, водогінних та каналізаційних мереж, внутрішніх тепло- та електромереж

2022-2027

завідувач господарства

1.6

Впроваджувати енергозберігаючі заходи: здійснення промивку внутрішніх теплових мереж, заміну звичайних ламп розжарювання на енергозберігаючі

2022-2027

завідувач господарства

1.7

Забезпечити ведення енергетичного моніторингу в режимі online

2022-2027

завідувач господарства

1.8

Завершити облаштування території закладу зовнішнім електроосвітленням

2022-2027

завідувач господарства

1.9

Здійснювати роботи щодо  благоустрою території закладу з використанням ландшафтного дизайну

2022-2027

завідувач господарства

   2.  Фінансово-господарська діяльність

2.

Здійснювати фінансово-господарську діяльність в закладі з дотриманням вимог чинного бюджетного законодавства

2022-2027

Директор

ЗДО

3. Державно-громадське управління  закладом

3.1

Залучати громадськість до управління ЗДО

2022-2027

Директор

ЗДО

3.2

Забезпечити ефективну роботу Ради закладу

2022-2027

Директор

ЗДО

3.3

Проводити щорічні звіти керівника про роботу

2022-2027

Директор

ЗДО

3.4

Здійснювати інформаційне висвітлення результативності роботи, досягнення ЗДО

2022-2027

Директор ЗДО, вихователь-методист

4. Інформаційний простір

4.1

Впроваджувати інформаційно-комп’ютерні технології в управлінській діяльності

2022-2027

Директор

ЗДО

4.2

Використовувати комплекс інтернет-сервісів для підвищення якості дошкільної освіти

2022-2027

Директор

ЗДО

4.3

Покращувати якість наповнення Web-сайту закладу

2022-2027

Відповідал. особа

7.7 Перспективний план основних завдань закладу дошкільної освіти

Завдання

Термін реалізації

2022-2023

2023-2024

 

2024-2025

2025-2026

2026-2027

1

Інтеграція суспільного та родинного виховання з проблеми безпеки життєдіяльності дитини

 

 

 

 

 

2

Народна гра та іграшка як засіб патріотичного виховання дошкільників

 

 

 

 

 

3

Систематизувати  роботу з фізичного виховання дошкільників, у тому числі дітей з особливими освітніми потребами. Формувати здоров’я збережувальної компетенції здобувачів освіти згідно вимог БКДО

 

 

 

 

 

4

Шляхи оптимізації мовленнєвого розвитку дитини дошкільного віку

 

 

 

 

 

5

Удосконалити/ розширити знання з театралізованої діяльності, як основної форми навчання невербальним засобом  спілкування

 

 

 

 

 

6

Підвищити професійну компетентність педагогів щодо організації мистецько-творчої діяльності відповідно вимог БК

 

 

 

 

 

7

Формувати національно-патріотичну свідомість згідно вимог БК, освітніх та парціальних програм

 

 

 

 

 

8

Створення предметно – розвивального середовища для керівництва та організації ігрової діяльності у різних вікових групах

 

 

 

 

 

9

Інтегрований підхід до розв’язання завдань через практичну діяльність у природі, залучаючи музичну, зображувальну, мовленнєву, ігрову форми роботи

 

 

 

 

 

10

Формувати рівень компетенції дошкільника у сфері трудової діяльності.

 

 

 

 

 

7.8 Перспективний план реалізації річних завдань через різні форми методичної роботи в ЗДО

Науково-методична проблема:

«Забезпечення якості освіти дітей дошкільного віку на кожному окремому ступені освітнього процесу через різні форми методичної роботи».

 

 

з/п

 

Завдання

Педрада

Семінар

Творча група

Ділова гра

Консультація

Тренінг

  1

Забезпечення напрямку освітньої  діяльності «Фізкультурно-оздоровчий розвиток дошкільників»

2023

 

 

2023-2024

2023

2023

 

2

Посилити роботу з використання різних прийомів для розвитку комунікативної функції мовлення в умовах проведення сучасного заняття

2024

2024

2023-2024

 

2024

 

3

Систематизувати  роботу з театралізованої діяльності  як основної форми навчання невербальним засобом  спілкування

2025

 

2025

 

2025

 

4

Формувати національно-патріотичну свідомість згідно вимог БК, освітніх та парціальних програм

2025

 

 

 

 

 

5

Інтегрований підхід до розв’язання завдань через практичну діяльність у природі, залучаючи музичну, зображувальну, мовленнєву, ігрову форми роботи

 

 

 

 

2026

 

6

Формувати рівень компетенції дошкільника у сфері трудової діяльності.

2027

2027

 

 

2027

 

7

Створення предметно – розвивального середовища для керівництва та організації ігрової діяльності у різних вікових групах

 

 

 

 

 

2025-2026

 

 

Логін: *

Пароль: *