ЗДО №7, "Ромашка", Хмільник

Сторінка фізінструктора

Фесюк Галина Павлівна

Інструктор з фізкультури  


   Кожна дитина відчуває природну потребу в активному русі. І дуже важливо, коли в сім'ї зуміють зробити фізкультуру не просто обов'язковим, a й улюбленим режимним моментом малюка. Зрозуміло, що фізкультура в ранньому і дошкільному віці повинна асоціюватися з веселою грою. Тому потрібно визначити, які саме фізичні вправи дитина виконує із найбільшим задоволенням, і зробити виконання цих вправ основними на перших етапах занять. Потім доцільно вводити нові фізкультурні рухи, але в жодному разі не можна змушувати дитину їх виконувати. У фізичному вихованні дітей в сім'ї можуть бути використані різні форми роботи – від простих (ранкова гімнастика) до складних (тренування в окремому виді спорту). Рекомендую такі форми роботи з фізичної культури:

 ранкова гігієнічна гімнастика;

 ранкова спеціалізована гімнастика;

 фізкультхвилинки;

 заняття із загальної фізичної підготовки;

 самостійні тренувальні заняття;

 участь у змаганнях;

 прогулянки (лижні, велосипедні, піші);

 процедури для загартування;

 туризм;

 рухливі і спортивні ігри.

   Дуже важливо займатися фізичною культурою з дітьми від 2 до 6-7 років, хоча і після цього не слід припиняти заняття. Систематичні вправи в домашньому спортивному куточку, ранкова гімнастика, вечірня пробіжка з татом – все це допоможе досягти значних успіхів у фізичній культурі. Щоденно приділяючи дитині хоча б декілька хвилин для занять, перш за все, потрібно дотримуватися принципу систематичності, щоб дитина поступово звикала до занять, які стануть для неї необхідними. Тривалість домашнього заняття може бути різною – залежно від віку дитини, від вільного часу батьків, від пори року, від частини доби, а також від того, чим займається дитина до і після заняття (якщо дитина втомилася після тривалої прогулянки, то тривалість заняття доречно зменшити). Протягом дня дитина повинна до і після сну побувати на свіжому повітрі, де можна провести 20-ти хвилинне фізкультурне заняття, виконавши вправи для великих м'язових груп. Вправи перед вечерею – найбільш розповсюджена форма занять. У цей період є час для опанування акробатичними вправами, проведення ігор і вдосконалення досягнутих результатів. Якщо у дитини немає бажання займатися, проаналізуйте причини негативного ставлення до занять, щоб у подальшому створювати більш сприятливі умови. Чим і як займатись? Кожна вправа, кожна рухлива гра має своє завдання, мету, значення, у зв'язку з цим вони поділяються на п'ять основних груп. До першої групи входять вправи, що спрямовані на відпрацювання правильної постави, правильного положення голови, плечей, інших частин тіла. Саме ці рухи сприяють правильному фізичному розвитку. До другої групи входять вправи, які будуть містити елементи акробатики. Вони спрямовані на розвиток спритності, гнучкості, швидкості реакції і виконуються зі страхуванням. Батьки повинні бути дуже уважними й обережними, щоб забезпечити повну безпеку під час виконання цих рухів (перекидання, розгойдування дитини, висіння головою вниз тощо). Третя група вимагає рухливих ігор, в яких використовується ходьба, біг, стрибки тощо. П'яту групу складають музично-ритмічні вправи, які виховують у дітей граціозність, пластичність, усвідомлене виконання рухів із ритмом віршів, пісень і музики.


Дихальна гімнастика для дошкільників

   Правильне дихання – це запорука здоров’я та довголіття. Правильне носове дихання сприяє нормальному фізичному, психічному та інтелектуальному розвитку незміцнілого дитячого організму. Від правильного носового дихання значно залежить фізична й розумова активність дитини. Розвиток грудної клітини – це одна з умов формування правильного дихання. Адже лише людина з добре розвиненою грудною кліткою дихає рівномірно та правильно. Дихальна гімнастика є одним із засобів формування правильного дихання та розвитку грудної клітки в дітей. Водночас вона є засобом зміцнення дихальної системи.

Дихальна гімнастика – це один із напрямів корекційно – профілактичної роботи, що дає змогу:

• навчити дітей правильного носового дихання;

• впливати на нервову систему, обмін речовин, кровопостачання легенів;

• поліпшити дренажну функцію легенів та бронхів;

• розвивати дихальну мускулатуру, збільшувати рухливість грудної клітки та діафрагми;

• збільшити життєву ємність легенів;

• коригувати деформацію хребта й грудної клітки;

• підвищити загальний тонус організму.


"Як навчити дітей здоровому способу життя"

   З давніх-давен відоме гасло “Твоє здоров’я – в твоїх руках”, але щоб навчитися берегти здоров’я, треба знати про самих себе, про стан свого організму. Слово “здоров’я” супроводжує дитину від моменту її народження. Ще навіть не знаючи, що воно означає, три-п’ятирічний малюк каже: “Я здоровий, якщо не хворію”. Формування, збереження й зміцнення здоров’я дітей та дорослих громадян України – одна з актуальних проблем нашого суспільства. Розбудова держави, її подальший розвиток прямо залежить від здоров’я населення, від збільшення кількості здорових, міцних, сильних тілом і духом людей. У Законі України “Про дошкільну освіту” зазначено, що дошкільний навчальний заклад створює безпечні та нешкідливі умови для розвитку, виховання та навчання дітей; формує в дітей гігієнічні навички та основи здорового способу життя, норми безпечної поведінки. Відтак, постає низка питань. Як ефективніше виконати ці завдання? З чого почати? Де дістати необхідну інформацію? Офіційним джерелом цієї необхідної інформації з проблем організації безпеки життєдіяльності дошкільників є державні документи, науково- педагогічні дослідження, посібники тощо. Максимальний ефект досягається, якщо навчально-виховна робота ведеться одночасно в трьох напрямках : дитсадок – діти – батьки. Кожному педагогові відомо, що дитині властива природна потреба в рухах. У руховій діяльності, як самостійній, так і педагогічно керованій, малюк пізнає навколишній світ і самого себе, розвиває своє тіло і пристосовує до умов довкілля. Систематичне проведення різноманітних заходів з фізичної культури забезпечує реалізацію потреби дитини в руховій діяльності. Освітня робота в ДНЗ повинна плануватися так, щоб рухова активність посідала одне з актуальних місць у вихованні особистості. Адже м’язовий голод для дитини небезпечніший, ніж кисневий чи харчовий – його важче розпізнати, а отже й усунути. Перед освітніми закладами стоїть завдання зміцнювати здоров’я дітей.


Доріжка "здоров'я"

Свято Картоплі


                                               Позмагаємось?!                                

Тренування тіла та розуму

Ранкова гімнастика

                                                              

Логін: *

Пароль: *